tirsdag den 20. november 2012

Leave a footprint


Vi tænker ikke over det ofte nok. Men sagen er den, at vi alle sammen gerne vil gøre en forskel - vil vi ikke?
Og der er jo mange måder at gøre en forskel på. Du kan lade en del af dig blive i andre, sådan som min farfar stadig er en del af mig, og en jeg ser op til, selvom jeg kun kendte ham de første 5 år af mit liv. Du kan inspirere via din personlighed og dine handlinger.
Men vi kan også kigge lidt længere væk. Jeg har jongleret med tanken om at blive frivillig i udsatte områder. For det er så vigtigt, synes jeg. Det har et meget større formål end meget af det, jeg kan udrette herhjemme ved bare at leve mit liv uden den store omtanke for omverdenen.
Jeg vil gøre noget, jeg vil være den der lille forskel, der kan være med til at ændre det hele. Der er så mange ting, der burde forbedres. Og gid man kunne nå at fikse det hele. Men selvom det ikke er muligt, kan man i det mindste gøre bare en lille forskel. Donationer er også en del af den forskel, man kan gøre.
Mine intentioner om arbejdet som frivillig er for mig klare: jeg vil gøre en forskel for de mennesker, jeg ender med at møde. Men selvfølgelig bliver det skide hårdt at se alle de skrupskøre ting i øjnene, der foregår rundt omkring. Men det er nødvendigt.
Håber I forstår, hvad jeg prøver at komme frem til her: vi bliver nødt til at gøre en forskel for andre.
Om det så er som bloddonor, pengeoverførsel via sms, frivilligt arbejde eller blot indvirken på omgivelserne, så er det noget, alle har brug for. Det er ikke for at lyde hellig. Det er bare så sindssygt vigtigt.
- Show that you were here. That you lived and you loved.
Ciao

www.afs.dk
www.mfs.dk
http://www.bloddonor.dk/donor-info/bliv-bloddonor
www.flygtning.dk
www.cancer.dk
www.redbarnet.dk
www.rodekors.dk

Ingen kommentarer: