søndag den 15. april 2012

Mig og musikken (udfordring)

OK Maja synes så, jeg skal fortælle, om jeg kan spille på et instrument og om mit forhold til musik på den måde. Så her kommer det da...
Det er begrænset, hvor meget instrument jeg kan spille. Jeg har gået til guitar, og jeg kan spille lidt, men jeg kan ikke huske halvdelen af akkorderne, jeg har lært, fordi jeg simpelthen ikke rigtig har nogen guitar at øve på, og så er det pænt lang tid siden, jeg fik undervisning. Gør mig lidt ked af det for det er megahygge at spille guitar. Ej egentlig kan jeg låne min mors kærestes guitar. Den tror jeg faktisk, jeg vil hente.... NU.
Nå tilbage med guitaren på skødet kan jeg måske fortælle lidt om mit kærlighedsforhold til guitaren. Jeg elsker at høre på akustisk guitarspil. Det beroliger mit sind, og jeg bliver bare så behageligt tilpas. Derfor elsker jeg at gå til musik på gymnasiet. Det er en broget forsamling af folk, der enten bare kan lidt musik eller også kan spille på noget. Og jeg er så heldig at gå i klasse med to gutter, der er vildt gode til guitarisme; altså ikke kun i musikklasse men også i stamklasse. Så det er bare skønt, når man sidder til musik, og nogen sætter sig med/ved et instrument og spiller lidt, hvis vi ikke rigtig laver noget. Jeg elsker den afslappede stemning, der kommer, når folk der elsker musik samles og spiller/hører noget. Så kan jeg også spille meget, meget lidt klaver/keyboard. Og det er seriøst lidt, altså sådan noget som Mester Jakob og andre små melodier, jeg har lært gennem årene med musik i folkeskolen og musik på gymnasiet. Ville ønske jeg kunne spille klaver, for det er faktisk noget, jeg godt kan lide. Så jeg drømmer lidt om at gå til klaverundervisning i mit sabbatår, og se om jeg kan noget indenfor det. Jeg elsker al musik - næsten da. Starter jeg dagen med at høre musik, er jeg glad resten af dagen. Når jeg hører musik, elsker jeg også altid at opdage noget nyt, f.eks. at der er et instrument, man ikke har lagt mærke til før eller lignende. Så det er sådan, jeg har det med musik. Helt vildt afhængig. Det giver mig en følelse af, at jeg bare kan være mig selv. Hav en laber søndag aften jeg vender muligvis tilbage.
Ciao
En tatovering jeg har overvejet... F-nøgle og G-nøgle sat sammen.
Min yndlingssangerinde.
Tror aldrig, aldrig, ALDRIG jeg får mig selv til det :p

Ingen kommentarer: